המתווה נדחה; הולכים לבחירות?

איתי גדסי No Comments on המתווה נדחה; הולכים לבחירות?

בחירות בפתח: המתווה שהוצע על ידי שרת המשפטים נדחה על ידי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל | מועד ההצבעה על התקציב קרב ופתרון לא נראה באופק

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האם בחודש יוני הקרוב נצעד כולנו לקלפיות לבחירות מוקדמות? הסיכויים לחיוב גוברים משעה לשעה. בעוד שרת המשפטים איילת שקד ניסתה להוביל מתווה פשרה, היום, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל דחתה את המתווה ובכך המצב חזר לקדמותו: או חוק גיוס או הצבעה על תקציב.

בתוך כך, ההערכות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חפץ בבחירות גוברות גם הן. על פי דעת גורמים פוליטיים, נתניהו וליברמן מתואמים היטב והתנאים אותם הציב נתניהו לחרדים בפגישתם אמש, לא הגיוניים.

כזכור, הציב נתניהו לחרדים שלושה תנאים. האחד, הצוותים יעבדו על טיוטה מוסכמת של חוק הגיוס החדש שתהיה על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ועל דעת כל המפלגות החרדיות. הסעיף השני, שתהיה הסכמה של שר האוצר משה כחלון וכל סיעתו, סיעת כולנו, לתמוך בחוק שיובא בשלוש קריאות.

בנוסף, התנה את כל זאת ראש הממשלה נתניהו בכך ששר הביטחון אביגדור ליברמן, יתחייב פומבית, כמו של שאר הסיעות, לאפשר את המהלך הזה ולהמשיך בשותפות בממשלה לאורך זמן



0 תגובות